Z życia szkoły Historia Patron Galeria Kontakt

Nasza szkoła
Dyrektor szkoły
Kadra pedagogiczna
Nasi uczniowie
Sekretariat
Pielęgniarka szkolna
Szkoła w liczbach
Świetlica szkolna
Szkolny BIP [Rozmiar: 28204 bajtów]

Szkolna dokumentacja
Statut szkoły
Zachowanie - regulamin
Program profilaktyki
Program wychowawczy
Wykaz podręczników
Hymn szkoły
Plan lekcji

Wzięliśmy udział
Współpraca i programy
Comenius 2010
Comenius 2013
Wilamowice, Edukacja, Rozwój
Owoce w szkole
Szklanka mleka
Czas na zdrowie
Śniadanie daje moc
Radosna szkoła
Pierwsze uczniowskie ...
Natura w praktyce
Szkoła z klasą

Dla uczniów i rodziców
Rada Rodziców
Zebrania rodziców
Ważne daty
Konkursy
System oceniania
Zajęcia dodatkowe
Osiągnięcia uczniów
Do pobrania

Sport w szkole
Aktualności
Wyniki zawodów
Galeria zdjęć
Rekordy szkoły
Pliki do pobrania

Biblioteka szkolna
Godziny pracy
Polecamy
Konkursy biblioteczne

Comenius



Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Pisarzowicach od początku września 2010 roku do końca czerwca 2012 roku zaangażowana jest w pracę nad projektem o tytule

„Profesje 2050 roku”.

Szkoła prowadząca projekt - TURCJA
Our school name: ONUNCU YIL İLKÖĞRETİM OKULU
School address: GAZİ MAHALLESİ SİLAHTAR
CADDESİ AOÇ SÜT FABRİKASI YANI
- YENİMAHALLE/ ANKARA
Szkoła współpracująca - PORTUGALIA
EBI c/JI SOPHIA DE MELLO BREYNER
Adress: RUA PEDRO HOMEM DE MELO
PORTELA
2794-053 CARNAXIDE
Szkoła współpracująca - POLSKA
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II
ul. Św. Floriana 28
43-332 Pisarzowice

Turecka strona projektu: http://www.onuncuyil.meb.k12.tr/


LOGO



ZAŁOŻENIA PROJEKTU COMENIUS



PODRÓŻ Z COMENIUSEM - WIZYTA W TURCJI



PODRÓŻ Z COMENIUSEM - WIZYTA W PORTUGALII



WIZYTA ROBOCZA W POLSCE



NASZE PRODUKTY

Prezentacje multimedialne

W czasie projektu uczniowie tworzyli prezentacje w programie PowerPoint o zawodach teraźniejszości i przyszłości. Głównym celem było zapoznanie się z zawodami, które wykonujemy i które zmieniały się przez lata. Skupiliśmy się na najbardziej popularnych zawodach, aby porównać je wśród naszych partnerów projektu. Dla lepszego zrozumienia naszej kultury stworzyliśmy prezentacje o Polsce i naszej miejscowości. Głównym celem było poznanie kultury, lokalnych zawodów, wartości i symboli narodowych.

Multimedia presentations

During the project, pupils made PowerPoint presentations about present and future occupations. The aim was to know the occupations we perform and how they changed over the years. We focused on the most popular professions, to be compared among Comenius partners. For better understanding our cultural background, we created some presentations about our country and our home town. The main goal was to exchange information about subjects like: culture, local occupations, values and national emblems.

Prezentacja do pobrania: Occupations

Mini Słownik o zawodach

W czasie projektu uczniowie, nauczyciele i partnerzy uczą się od siebie nawzajem, wymieniając pomysły dotyczące stworzenia słownika o zawodach. Kontaktując się internetowo, stworzyliśmy mini słownik w czterech językach: angielskim, polskim, tureckim i portugalskim. Głównym celem słownika jest lingwistyczne porównanie słownictwa związanego z zawodami, promocja zawodów, zachęcenie uczniów do nauki angielskiego. Mini słownik podnosi świadomość językową wprowadzenia edukacji wielojęzykowej.

Mini Dictionary about professions

During the project, we and all the Comenius partners learn from each other by exchanging ideas concerning creating the dictionary of professions. Through the Internet we created a mini dictionary in four languages: English, Polish, Turkish and Portuguese. The main aim of the dictionary is to compare the chosen vocabulary in a linguistic way, promote different professions, encourage students to learn English. The mini dictionary raise awareness of the need to introduce interlanguage education.

Do pobrania: Słownik

Scenariusz zajęć o zawodach

Utworzono scenariusz lekcji języka angielskiego o zawodach. Lekcja ta została przeprowadzona wśród najmłodszych uczniów. Dotyczyła słownictwa związanego z zawodami. Zastosowano różnorodne metody aktywizujące. Nabierając pewności siebie, podczas lekcji uczniowie dokonywali wyboru swojego przyszłego zawodu i kariery zawodowej. Scenariusz ten jest pomocny dla innych nauczycieli języka angielskiego i zachętą do wprowadzania nowych metod nauczania języków obcych.

Occupations lesson scenario

We produced a lesson plan about occupations. The lesson was performed for young English learners (7-9 year-old students). We focused on teaching vocabulary of professions through fun activities, puzzles, flashcards and inventories about professions. During the lesson students increased their self-confidence about career choice and talked about their future planned jobs. This scenario is helpful and encourage teachers to contact with new pedagogical tendencies and new methods of teaching.

Do pobrania: Scenariusz zajęć



FESTIWAL COMENIUSA




Galeria
Comenius